Sunday, April 11, 2010

POLIMAC vs BANDA

Nenad Polimac, jedan od najvećih jugoslovenskih filmskih kritičara ikada, pogledao je PORNO BANDU i oglasio se povodom nje u Jutarnjem Listu:

Seks i nasilje kakvo dugo nismo vidjeli


Objavljeno: 09.04.2010

Glavni protagonist je diplomirani redatelj koji počne praviti porniće

ZAGREB - Ispijeni mlađi muškarac u maskirnoj uniformi priča kako se vratio iz Francuske u Srbiju, izazvan televizijskim vijestima o događajima na Balkanu, i završio na ratištu u Hrvatskoj. Priznaje, ubijao je civile i vojnike, drogirao se te putem igle dobio AIDS, a potom i rak jetre.

Dobrovoljno se prijavio tipovima koje zanimaju snuff filmovi: ukoliko ga ubiju pred kamerom, njegova će obitelj bar na neko vrijeme biti zbrinuta.

Dok svira Ravelov “Bolero”, a reflektori blješte na improviziranoj sceni, približava mu se punačka brineta, izvodi striptiz i ostaje samo u gaćicama, pa uzima poveliki bat. Nesigurno zamahuje, sve dok je on ne prekine: “Udri, majku ti debelu j….!”. Bat mu se sruči pokraj sljepoočnice i razbije lubanju.

Horor trendovi

Najbolja scena u filmu “ Život i smrt porno bande ” zasigurno nije za gledatelje koji ne vole drastične prizore, no oni bolje ni da ne odlaze u kino. Mladen Đorđević, beogradski filmaš, koji je prije nekoliko godina zablistao duhovitim igranim dokumentarcem o srpskoj porno sceni primjereno nazvanim “Made in Serbia”, svoj je igrani prvijenac nakrcao kadrovima koji priznaju samo estetiku odvratnog - od izmeta razbacanog po WC-u na početku pa do kolektivnog rezanja žila u završnici. Snimljen sa skromnim budžetom i kamerom koja jedva zadovoljava profesionalne standarde, film s jedne strane koketira s modernim horor trendovima (odatle pozivi na međunarodne festivale i panegirične recenzije poklonika filmova takve vrste), a s druge je prilično ambiciozan komentar društva u kojem je film nastao.

Putujući porno teatar

Njegov je protagonist diplomirani redatelj Marko koji ne može pronaći financijera za svoj film pa počinje praviti porniće za opskurnog Caneta, a jedan od njih realizira se upravo u vrijeme bombardiranje Beograda. Drugi važan događaj u povijesti suvremene Srbije - rušenje Miloševića - momak je također propustio, jer se tako “nadrogirao” da je danima povraćao. Kada je napokon snimio film po svom ukusu, pomaknuti horor o halucinantnoj biljci koja nikne iz sperme, mora bježati iz Beograda, jer je njegov producent pobjesnio kada je doznao u što je utrošen novac.

S grupom sličnih gubitnika mješovitih spolnih orijentacija najprije osniva prvi srpski putujući porno teatar, no u provinciji ih uglavnom tuku i siluju, pa kada se pojavi prikladni mecena, osnivaju snuff teatar, što se bolje isplati, ali ostavlja psihološke posljedice na članove trupe. Nimalo čudno što je ovakav film nastao u zemlji u kojoj mlađi filmaši nemaju šanse dobiti novac od državnih fondova (ukus ljudi koji određuju što treba financirati vrlo je sličan onome porno producenta Caneta, samo se igra po drukčijim pravilima), u kojoj se kino mreža urušava (bez obzira kako provokativno, Đorđevićevo djelce u Srbiji nije imalo ni tri tisuće gledatelja), a društvo je bez ikakva morala.

Romantična pustolovina

U takvom kontekstu “Život i smrt porno bande” prilično je romantična pustolovina, koja priziva teme i junake srpskih klasika kao što su “Rani radovi” i “Kad budem mrtav i beo”. Da biste prihvatili takav film, morate biti uistinu vrlo otvoreni. Nije problem samo u drastičnim prizorima, nego i u neprofesionalnim glumcima (koji povremeno ostavljaju odličan dojam), neuljepšanoj slici i dramaturškoj nedorađenosti. Ipak, cjelina je neosporno uzbudljivija od ostvarenja koje su nam u posljednje vrijeme ponudili srpski filmski veterani - od Gorana Markovića do Srđana Dragojevića. Razdoblje kaosa i raspada zahvalno je za talentirane filmaše, pa je “Život i smrt porno bande” možda tek prethodnica nečega što se oblikuje, a moglo bi biti iznimno poticajno.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home