Friday, November 09, 2007

SERIJA KAKVU SMO ZASLUŽILI?


Sinoć je bio petak i tata je da Tvrdiši da gleda televiziju malo duže pošto sutra ne ide u jaslice, evo šta se Tvrdiši desilo tom prilikom.

Drage čike sa Doba Nevinosti,

Sinoć je tata rekao da ćemo sad da gledamo novu mafijašku seriju na B92. Ja sam pomislio da će emitovati PORODICU SOPRANO ali ispostavilo se da je to serija VRATIĆE SE RODE. U ovoj seriji se stvarno i vide neki ljudi koje smo na B92 ranije viđali samo u INSAJDERU i baš sam se obradovao što B92 hoće da im pomogne i da ih izvede na pravi put tako što će ih iz dokumentarnog prebaciti u igrani program.

Ja sam još mali tako da smem da kažem da je jednoipočasovni pilot za VRATIĆE SE RODE nešto najgore što sam gledao u životu. Možda je neko stariji gledao nešto gore, kažu moji roditelji da je i rimejk POZORIŠTA U KUĆI bio strašan, ali ja nisam.

Već od prvog kadra u kome se Branimir Brstina obraća grobu svoje pokojne supruge molio sam tatu da promeni kanal i pusti SELJAKE ali on je bio neumoljiv i samo mi je rekao, „Ionako će ovi junaci uskoro otići u selo i biće isto kao SELJACI!“ Međutim, siguran sam da su ostali, čiji daljinski upravljač nije držao moj tata, tokom tog kadra promenili kanal. Onda je usledila špica sa najjadnijim logom za seriju još od kad je baka gledala reprizu LJOVISNE, a zatim je počela i serija. Pošto je Branimir Brstina snimljen iz nekog ugla koji sugeriše tajnovitost govorio o povratku roda, ja sam mislio da će VRATIĆE SE RODE biti serija slična PTICAMA Alfreda Hičkoka, onog debeljuce, ili bar da će Brstinina žena ustati iz groba. Ali nije.

Ovo je serija o čikama sa društvene margine koji pokušavaju da prodaju falisifkovane parfeme teti koja radi kao kelnerica u agenciji za SIS i baki koja već 30 godina igra direktorku škole pred penzijom. I tako 80 minuta. Naime, ta teta je igrala direktorku škole pre tačno 27 godina u filmu MAJSTORI MAJSTORI i dan-danas je na istoj funkciji. To je zaista čudno. Ja bih voleo da gledam seriji o toj superbaki koja i posle nekoliko decenija nije posustala.

Isto tako, ovo je serija o ostavinskoj raspravi u jednom selu. Scena u sudu je toliko trajala da sam ja pitao tatu da li je narečeni „čika Toza“ i nama nešto ostavio? Jer, možda sam ja mali, ali ne bi trebalo toliko da se zadržavamo u sudu ukoliko i nama nešto nije ostalo.

I na kraju, ovo je serija u kojoj je opet degradirana Čedomirova omiljena glumica Ivana Vukčević. Ne samo da je Žika Todorović hvata za guzu na pijaci nego posle ona sa njim trese kombi. A znate li vi kako je teško tresti kombi?

I još na kraju su je na špici potpisali kao „Ivanu Vučković“. Isto kao što su Mladena Nelevića pogrešno potpisali na špici filma PROMENI ME. Ona igra i u tom filmu. Čedomir misli da Ivana zavrti mozak montažerima gde god da igra i onda oni greše u kucanju. Ja mislim da se Čedomir zaljubio u Ivanu. Čedomir je malo prase.

Ono po čemu se serija VRATIĆE SE RODE razlikuje od svih ostalih naših serija i zašto je gora od svih ostalih, to je zato što se tokom scene njoj ne nazire kraj. Sve scene traju zastrašujuće dugo i ja sam se plašio da će pilot epizoda trajati zauvek.

Scenario za ovu seriju je nešto najbesmislenije snimljeno kod nas i tačno se vidi da su čike nakucavale tekst kako bi postigli broj strana. Nisu imali sreće što producebnt ima vikendicu u Barandi. Da je producent imao vikendicu u svemiru, pisali bi „Zvezdane staze“.

Mnogi hvale režiju Gorana Gajića ali kako hvaliti njegovu režiju kada nije skratio ovaj tekst nego je uzeo da ga ovako snima. To što serija dobro izgleda nije sve što reditelj treba da radi.

Uostalom, o režiji najbolje govori završna scena sa Branimirom Brstinom u kojoj on, kao Gospodin X iz filma JFK sedne pored Bjele na klupu i misteriozno mu opet priča o rodama. Šta su autori hteli time da kažu? Misteriozni ton te završne scene toliko liči na JFK da sam očekivao da će da usledi montažna sekvenca u kojoj Branimir Brstina objašnjava kako roda nema zbog zavere vojnoindustrijskog kompleksa, tajne službe i antihaškog lobija. Ali, ne, nema montažne sekvence. Samo krene špica.

Dakle, Goran Gajić se jako obrukao i zbogove serije nije ni morao da se vraća iz Amerike. Zamislite kako je njegovom sinu bilo teško kada mu je rekao, „Sine, idem tata u Srbiju da režira seljačku seriju!“ Ja bih se jako rastužio da moj tata ode sad u Somaliju da radi njihovu seljačku seriju.

Zatim, jako se obrukao i onaj čika koji je miksovao ton pošto se od šuma i muzike ništa nije razumelo šta pričaju junaci. Ja verujem da su stideli jer su dijalozi loš ali ako su bili postiđeni onda nije trebalo da nam prikazuju svoju jadnu seriju.

Jedini koji se nije obrukao je Bojan Dimirijević koji igra narkomana Pikadilija. Ja ne znam šta je to narkoman ali moj tata kaže da je on bio to u srednoj školi. I ja ću kad pođem u srednju školu biti narkoman. Ja bih voleo da gledam više filmova u kojima glumi Bojan Dimitrijević. Ja nisam znao da kod nas postoje dobri glumci ali sad znam.

U sledećim epizodama nas tek čeka preseljenje junaka na selo. Znači, B92 od idućeg petka neće biti utočište za one koji ne bi da gledaju SELJAKE. Ali će zato SELJACI biti utočište za one koji ne bi da gledaju VRATIĆE SE RODE.

Još uvek sam mali pa ne shvatam zašto je B92 snimio ovu seriju. Ranije su u pauzama VELIKOG BRARTA obično puštali neke lepe stvari. Jadne čike sa B92. Sada više niko pismen neće hteti da gleda njihovu malu televiziju.

Isto tako žao mi je sponzora ov serije. Recimo, ako pogledamo ovu seriju znaćemo da na parkingu „tempa“ ljudi obavljaju narko dilove, a da ne govorimo o Hypo banci koja sponzoriše seriju o ljudima koji duguju novac zelenašu, što je svakako vid priče koji najmanje podstiče na uzimanje kredita i bankarskih usluga.

Moj tata kaže da je VRATIĆE SE RODE u stvari „SELJACI za izdajnike“ i da narodu koji gleda serije ionako nije bitno to što Goga Volarević koristi steadycam. Ja ne znam ni šta je to steadycam ni šta je to Goga Volarević, ali pošto se pojavljuje na B92 verovatno je nešto slično Gogi Sekulić koja je bila zvezda te televizije.

Na blbordu koji reklamira seriju VRATIĆE SE RODE piše „serija kakvu ste zaslužili“. Ali, ja ovakvu seriju nisam zaslužio zato što sam bio dobar mali dečak.

Moj tata kaže da B92 emituje ovu seriju kakvu smo zaslužili zato što tamo veruju u koncept kolektivne krivice pa je zato i emituju na nacionalnoj frekvenciji. Međutim, ja ne verujem u koncept kolektivne krivice iako nekad kad hoću da branim nekog drugara u jaslicama kažem „Nije on, svi smo!“ Ipak, mislim da čovek mora da ima pravosnažnu presudu da bi bio primoran da gleda ovu seriju. Sve o presudama i pravu sam naučio od bake. Ona i ja po ceo dan gledamo DVDove sa suđenjem Šešelju u Hagu i jedemo keks drobljen u mleko i ja sada sve znam o pravu. Moj tata kaže da znajući naše sudove i uzevši u obzir sve moguće žalbe, ovaj narod će tek za tri godine moći da bude primoran da gleda ovu seriju i to samo ako Sud u Strazburu potvrdi da je VRATIĆE SE RODE serija koju smo zaslužili.

Međutim, pošto je sud u Hagu rekao da Srbija nije počinila genocid, ja mislim da mi B92 treba da tužimo što je rekao da smo zaslužili ovu seriju i što nam je pustio. B92 nas vređa.

Ja sam posle serije zvao SOS telefon za decu i žalio se teti psihologu. Ona mi je rekla da je jedina terapija posle VRATIĆE SE RODE da napišem sastav o tome. Pošto sam još mali i ne znam da pišem, ja sam otkucao ovo pismo čikama sa Doba Nevinosti.


Dragi Tvrdiša nemoj da se uzbuđuješ. Ove jeseni nas tek čekaju strašne stvari za plašljivu decu na našim televizijama.

29 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Poceo sam da citam ovaj tekst sa nadom, ali sam na sredini zastao jer mi je zaista bilo muka koliko ste pateticni i ogorceni na svoju nesposobnost. Jebote tako ste jadni i bedni da je to strasno. Dimitrije, spasi Srbiju i ubi' se majke ti, jer si toliko iskompleksiran da i druge bacas u kompleks nize vrednosti. Idi na liposukciju, pizda ti materina

3:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

A koliko tek ovaj post govori o ogorcenosti svoga tvorca...

4:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Odvratna serija, nula, dno - uz malo sminke ocigledno nije nikakav problem prodati je retardiranoj ciljnoj grupi koja, nazalost, posle sistematskog rada na njenom prosirivanju i omasovljenju, postaje sve brojnija. Njima nikada nece dosaditi uvek isti Kojo, Bjelogrlic, Todorovic, Djuricko... uvek ista lica koja bez pardona dosadjuju u svakoj smrdljivoj seriji i od kojih mi je vise muka. Prica je oprobani recept naseg scenarijskog bezumlja - daj da ne uvredi nikog (osim zdravog razuma) a da nasmeje svakog (osim onih sa smislom za humor). Oportunizam par excellence o koga ako se posten covek ocese (pa makar ovaj bio i na TV-u) mora odmah na tusiranje. Rezija je tek posebna prica. Satro nesto nevidjeno. Ljudi, je l' stvarno niko nikada nije video reklame za prasak i tampone? E, te i takve olinjale kadrove spakovati u ovu i ovakvu vec prezaljenu pricu i to prodavati kao ekskluzivu je zlocin. A sto se tice nasih televizija, pa, stvari izlaze na cistinu i videlo cak i kada su u pitanju one... hmmm... kompleksnije. TV B92 se sada potpuno presaltovala na trzisni nacin razmisljanja, pokusava da u isto vreme Pinku otkine veliki deo kolaca a i da zadrzi koliko god moze od stare publike. Dakle, opet oportunizam epskih razmera. Raduje me, ipak, sto niko ne uspeva zadugo da sedi na dve stolice, pa tako nece ni "Devedesetdvojka" - na kraju se po pravilu zavrsi na podu.

Pogledajte, bre, u kakvom ludilu zivimo. Ne pokazivati mu zube odlucno svuda i na svakom mestu, posebno u onome sto pretenduje umetnoscu da se naziva, je izneveren imperativ. Koliko umetnika danas u Srbiji je spremno da im film/serija/delo popusi cenzuru umesto nacionalne frekvencije u udarnom terminu? Kusturica? Dragojevic? Gajic? Neko deseti? Izgleda niko, dragi moji, niko. Ne, nije toliko znanje i talenat, cojones fali nasim umetnicima.

No, nema veze, vratice se rode i sve ce biti kao u bajci. Nije nego...

6:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

Piše se STEADICAM... ne "steadYcam".

7:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

debeli opet si dirao slatko

8:53 AM  
Blogger godineumagli said...

Bas su heroji ovi anonimni pljuvaci.

10:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Dragi Jor, niko od anonimnih ovde nije pljuvač... a to što smo anonimni znači samo da ne želimo da se eksponiramo. Pljuvači nismo (po definiciji), jer iznosimo činjenice. Da želimo da budemo heroji, pisali bismo svoje ime na sve strane i za nekoga bismo sigurno postali heroji.
Činjenice su to što jesu, bez obzira ko da ih iznosi. Recimo, činjenica je da ti ne znaš da uključiš slova Č, Š, Ć, Đ, Ž i tu ti potpis ne pomaže.
Sa druge strane, za mišljenje je jako bitno KO ga iznosi. Od toga zavisi koliku ćemo pažnju posvetiti istom.

Ja sam, recimo, uvek pažljivo čitao šta Dimitrije piše.

Dimitrije, prilično sam se razočarao u tebe.
Umesto da kažeš zašto serija nije dobra, ti se služiš "duhovitim" opisima svojih zaključaka kako bi stekao naklonost svojih čitalaca. Nije da me nisi (malo) nasmejao, ali tebi ne priliči da se služiš ovakvim sredstvima. Očekivao sam više argumenata za tvrdnju "serija nije dobra", a dobio opšta mesta i gotovo ništa više.

Pa šta ćemo da radimo ako su scene duže? Jesu duže. Nisu predugačke. Daleko od toga.

Semka Sokolović je samo dva puta igrala direktorku škole, jednom profesorku (lako je proveriti), a uvek ih je igrala sjajno.

Nasmejao si me za Brstinu. Poređenje u vezi sa njegovim likom i JFKom ipak nije adekvatno, jer se radi o sasvim različitim žanrovima, a stilske figure i načini naracije u različitim žanrovima znače različite stvari. Ti to dobro znaš. Njegova uloga u seriji će tek biti otkrivena... nadam se :-)

Glumci su mahom sasvim dobri - i Todorović i Đuričko i Dimitrijević, Komnenić, a odlična je i Mirjana Karanović, kojoj će na čelu uvek pisati "Petrija".

Dobro, Bjelogrlić je standardno dosadan i isti. Boba Popadić mu je uloga života, šta da se lažemo, kao što je ovde-ne-prisutnom Aljoši Vučkoviću uloga Dr. Lukšića. Pošto je producent, Boba je mogao da uzme nekog boljeg glumca. No, na našim prostorima sujeta je i dalje suviše jaka.

Dijalozi jesu manje razumljivi za naše proseke u TV seriji i tu si u pravu.

Nadam da su sponzori pristali na ovakvo pojavljivanje inače će leteti perje. Pristajanje sponzora na ovo bi značilo da su velike kompanije postale neobično otvorene za ne-komunistička shvatanja, pa im je postalo jasno da je i pominjanje u ne-potpuno pozitivnoj okolini - dobra reklama.

U svemu tome zaista zbunjuje ona glupost koju smo videli u promo-emisijama, to potenciranje stedikema... Koga bre briga za to koju tehniku su koristili!?!?

Gledano na osnovu prve epizode, serija nije savršena, ali nije ni loša, daleko od toga, a porediti je sa "Seljacima" je baš prestrogo. Takav sud ne priliči ozbiljnom filmskom kritičaru kakav si ti.

Jako mi je žao što moram da kažem da ovakvi tekstovi samo loše utiču na tvoj ugled kao kritičara. Velika je šteta što svoj talenat traćiš na blaćenje onih koji ti nisu simpatični, samo zbog toga što ti nisu simpatični. Ja ih ne volim ništa više nego ti.

Žao mi je Dimitrije, ali tvoje reči više nemaju težinu kao pre. Nisam se uvek slagao sa tobom, ali sam uvek razmišljao o tome što kažeš. Sada se pitam da li je trebalo i to da radim.

11:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zaboravih da kažem...
U prethodnom komentaru sam pomenuo seriju "Bolji život", pa nije zgoreg primetiti jednu paralelu - zaplet ove dve serije se zasniva na nasledstvu. Setimo se i serije koju nismo mogli da gledamo (a ko jeste ima srčane smetnje) - "Stižu dolari". Tu se takođe sve vrti oko nasledstva! Setite se i vi neke... sigurno možete.
Da li to odslikava samo dramaturšku neinventivnost, ziherašenje ("uspelo je onda, uspeće i sada"), ili se radi o tome da niko od nas ne veruje da svojim radom može nešto da učini za sebe, pa svi čekamo da nam nešto padne sa neba?

1:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

E opet Borkes mora da ide u off... Dimitrije/Danilo, vi sigurno znate ko je režirao reklamu za "Vojvođansku banku" koja se pre desetak godina vrtela na svim programima... Da li je Dragojević ili...?

1:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

http://img108.imagevenue.com/img.php?image=28064_PB220033_122_836lo.JPG

4:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

da, to je bio Dragojević.

1:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja stvarno ne znam kakve liposukcija ima veze sa cinjenicom da "Rode" i nisu bas sjajne?
U svakom slucaju, to sto Dimitrije ponekad uzima alter-ego Tvrdise mislim da vise govori o tome da jedino iz ugla deteta moze da pise o ostvarenjima koja su, po njegovom misljenju, beslovesna.

1:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja sam cuo da su Andjeli 3 mnogo bolji kinematografski proizvod, a i od onog Doba nevinosti sto se sprema ocekujem sve najbolje...

2:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hvala za informaciju... Pa kako sam shvatio, "Doba nevinosti", nažalost, nećemo gledati...

5:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vidi se da su nekog truda uložili ali svi su nešto opasni ( bg, jebote), Žika i jebe i mlati, Bjelogrlić, diler podstanar(?!), neubedljiva priča o nasledstvu... Kao da je snimano 93' a sad se, konačno, našlo para da se dosnimi i emituje...

1:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ovo je mozda i najbolji tekst koji je do sada objavljen na ovom blog-u. U pitanju je vrlo precizno seciranje (da ne kazem "kastracija") bezidejnosti i gluposti. Svaka cast.

2:23 AM  
Blogger godineumagli said...

Poštovani gospodine Anonymous (da se ostali anonimni posteri ne osete prozvanim, dajem na znanje da se obraćam onom anonimnom posteru koji je napisao da "neće da se eksponira", to jest autoru sedmog komentara odozgo).

Vidiš, to što ja ponekad na poslu sedim za kompjuterom koji nema Č, č, Ć, ć, Š, š, Đ, đ, Ž a vala ni ž (zaboravio si da mi spočitaš mala slova) ne znači da ne umem da primetim "hrabrost" onih anonimusa koji isto kao ti ne bi da se eksponiraju, ali ni da, poput tebe (doduše naknadno, tek posle mog posta), nekakvim argumentima odgovore na argumente iz teksta. Možemo se s njima slagati ili ne, je li? Avaj, umesto raspave o činjenicama, na čije se iznošenje pozivaš, fino vaspitana gospoda, koji se isto kao ti potpisuju sa "Anonymous" bave se: (1) kilažom autora (2) teraju ga na liposukciju, a vala i (3) u pizdu materinu. O, kultura rasprave do mojega, sve sam argument do argumenta, i svaki ima veze sa TV serijom koliko Kjubrik sa Šotrom.

Elem, neki anonimni posteri NISU neargumentovani ("hrabri") pljuvači. Neki anonimni posteri JESU neargumentovani pljuvači, ali kako ih razlikovati kad se svi potpisuju isto?

P.S. Nadam se da sam prošao na ispitu korišćenja Č, č, Ć, ć, Š, š, Đ, đ, Ž a vala i ž.

P.P.S. Nadam se da ćeš ubuduće ipak odabrati da se eksponiraš - makar pod nekim nikom, koji - kad te je već tolika prpa da se nekom ne zameriš - neće odati. Nije valjda da ne umeš da uključiš opciju Other i ukucaš nick kakav ti je volja?

8:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

Opa, Jor tj. Mr."a vala"... baš si se razgoropadio.
Vidi se da si hrabar, čim koristiš nick, pa sam se malo uplašio (iako isti ne koristim) da ti se ne zamerim.
Čestitam na novostečenom znanju i računarskom opismenjavanju.
Izvinjavam se i tebi i ostalima što nisam pomenuo psovače. Psovačima i nekulturnima ovde nije mesto, ali im se pristup ne može zabraniti ili se mora uvesti cenzura. Zbog toga njihove postove jednostavno ignorišem i ne smatram vrednim komentarisanja. Evo sada ću prokomentarisati - jadni su.
Tvoje začikivanje sa "zameranjem" i "odavanjem" bojim se da kod mene ne prolazi. Meni nije bitno da bilo ko zna na šta se ložim tj. na kog filmsko/stripovsko/mitološkog junaka prvo pomislim kada ustanem. Ne želim da "kada sretnem Dimitrija ponosno kažem - zdravo, ja sam JOR (recimo)". To mi nije ambicija.
Bitno mi je samo da napišem tj. kažem šta mislim.
Što se mene tiče, samo nastavi da pišeš, drži se blizu argumenata, a dalje od arhaizama, stilskih igrarija i jeftinog humora.

OK, sa druge strane, bitno je imati nick radi preciznije komunikacije na blogu. Prihvatam sugestiju iz praktičnih razloga.

11:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

Uzgred, ne bi me čudilo da su ovi jadni psovači ustvari pomenuti u Dimitrijevom tekstu... Poznajući ovdašnje filmske radnike, ovo psovanje im se skroz uklapa u profil.

11:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ma je li bre, Dimitrije, čije je ovo Slatko dete koje eksploatišeš u svoje svrhe? :)

12:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

sve bi to bilo ok dimitrije da ti nisi jedina osoba na planeti a i sire koja je pohvalila dragojeviceve andjele 2!!?? toliko o kredibilitetu

12:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

pa ako ih je jedini pohvalio, onda to valjda i spada u nekakav kredibilitet?

1:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

zapravo sud u hagu nas jeste proglasio odgovornim.

8:39 AM  
Blogger godineumagli said...

Pozdrav za autora posta "Kakav ti je volja". Volim da znam kakav je ko čovek, i mogu da kažem da ti, za razliku od anonimnih psovača, imaš petlju. Samo nemoj tako lako da đipaš i služiš se jeftinim forama kao što je upotreba srpskih latiničnih slova. Mene pre svega zanima suština, i tačno da sedim za tastaturom koja nema sve tipke, naći ću način da izrazim svoje mišljenje, ako to želim. A ako mi se nečije pisanje - poput onog u tvom postu - učini sa visine, nema šanse da ne ukažem na to, dopalo se to autoru ili ne. Stvar principa. Ništa lično.

9:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

sreca nisam filmski kriticar pa sam mogao da odem i spremam ispit srecan sto imam izbor izmedju ucenja i gledanja ove serije.

svidja mi se recenzija.

2:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

Serija je odlicna sto govori i njena ocena na imdb. Hejteri, bolje pogledajte sta ste uradili sa vasim mizernim zivotima pre nego sto ste opljunuli po seriji.

6:06 PM  
Blogger Pacov said...

Ti, care, ili nisi dobro prebrojao koze ili si najbolji i najpredaniji trol na netu!

12:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ovaj gore "dimitrije" (ne zaslužuje ni veliko slovo) je težak šizofreničar!
Meni je ovo omiljena serija,ima puno skrivenih detalja,urbanih beogradskih likova...ko je živeo ili živi u Beogradu zna o čemu pričam.
Nisam poznavalac filma i režije tako da taj deo ne mogu da komentarišem.
Pozdrav

4:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Najbolja srpska serija, pljuvači da mi pljunu na kurac

2:30 PM  

Post a Comment

<< Home