Tuesday, October 02, 2007

ČEDOMOR NA PLANETI DOSADE




Dobili smo pismo od Tvrdišinog najboljeg druga Čedomira koga su sinoć roditelji vodili na premijeru filma PROMENI ME:

Zdravo čike sa Doba Nevinosti,

Ja sam Čedomir. Ovih dana sam molio roditelje da me vode u bioskop kako bih video Rozu iz Agencije za SIS u filmu PROMENI ME. I oni su me doveli na premijeru filma u Sava Centar.

Pre filma smo gledali kratke najave za filmove koje se zovu trejleri i među njima smo videli trejler za neki film ČETVRTI ČOVEK, i ja sam tati rekao da sam taj film već gledao i da me je uplašio jer u njemu Renee Sautendijk odseče pišu Jeroenu Krabbeu. Međutim, tata mi je rekao da to nije taj film, i onda sam ja ipak gledao tu najavu, i opet sam shvatio da sam taj film gledao, i da je to film BOROV IDENTITET, ili je to BORNOV IDENTITET, u kome čika ne zna šta mu se desilo i onda se seti da je bio ubica koji je radio za neke zle čike. Ali tata mi je rekao da to nije taj film i da u njemu igra debeljuca iz filma MEHANIZAM i seka iz LJUBAVI NAVIKE PANIKE i onda sam se zainteresovao, i tata mi je lupio šamar, kada sam pitao šta to njih dvoje rade u džipu goli. Voleo bih da gledam ovaj film. U njemu se pojavljuju naoružani ljudi iz specijalnih jedinica. Volim filmove sa naoružanim ljudima iz specijalnih jedinica. Nadam se da će tata voditi mamu i mene da ga gledamo.

Bile su i najave za neke strane filmove i ja mislim da te najave ne treba da se puštaju pošto je glupo da gledaš petnaest minuta najboljih momenata iz stručno snimljenih stranih filmova i onda se patiš devedeset minuta sa srpskim filmom.

Film PROMENI ME počinje greškom u kucanju tako da je na špici umesto imena „Mladena Nelevića“ napisano „Vladan Nelević“. Ja to nikada nisam video ali ja imam tek osam meseci. Međutim, tata je rekao da ću se posle ovog filma svega nagledati, i verovatno je u pravu.

U ovom filmu sam video neke stvari koje ranije nisam video. Recimo video sam kako Mima Karadžić konzumira ekstazi. Video sam kako Mima Karadžić konzumira Nedu Arnerić. Video sam kako Mima Karadžić konzumira Ivanu Popović. Video sam kako Ivana Popović konzumira Viktora Savića. Video sam kako čika milicajac misli da je Andrija Milošević fistfakovao Mimu Karadžića a ovaj mu je u stvari samo farbao kosicu. Video sam kako Roza iz Agencije za SIS pušta „Pokemone“ Vlasti Velisavljeviću koji igra senilnog starca. Video sam kako Andrija Milošević daje narkotike u venu Miri Banjac. Ne volim kada neko ismeva stare ljude pošto stare ljude i decu niko ne voli i onda su oni upućeni jedni na druge. Video sam kako Mima Karadžić moli Dragana Nikolića da mu uveća pišu. Pitao sam tatu da li će mene da vodi da mi Dragan Nikolić uveća pišu, tata je rekao da mi je to mlečna piša, i da će mi ona ionako otpasti i posle će porasti prava.

Ivana Popović koja igra glavnu ulogu je „jako vruća“ kaže moj tata, i mnogo mi se više sviđa od malih devojčica koje idu sa mnom u vrtić. Od nje mi se jedino više sviđa moja mama, ali tata je počeo da me vodi kod lekara i kaže da će me izlečiti od toga.

Ja potpuno razumem zašto se Ivana sviđa Mimi, ali mislim da bih se ljutio ako bi ona bila moja drugarica i smuvala se sa čika Mimom. Mislim da male devojčice ne treba da se druže sa Mimom. Tata se slaže sa mnom, i on kaže da je ovo politički film u kome autori pokušavaju da nas ubede kako je njihova nezajažljiva glad prema mladim devojčicama u stvari normalna pojava za sve sredovečne ljude. Ne znam. Videću kada Tvrdiša i ja postanemo sredovečni ljudi da li će nam se sviđati Ivana Popović.

Takođe, u filmu se pojavljuje i Ivana Vukčević. Njene slike moj tata drži na desktopu, s tim što na tim slikama ona drži pištolje zato što su to slike iz nesnimljenog filma ZONA MRTVIH, dok u PROMENI ME rukuje samo svojim telom. Nažalost, ona se ovde uopšte ne skida, kao u mom omiljenom filmu ZVEZDE LJUBAVI. Zašto niko ne omogući Ivani Vukčević da snima film u kome ubija zombije i nosi vatreno oružje i skida se?

Inače, film vizuelno liči na televizijske serije kakve gleda moja baka. Ja bih više voleo kada bi film ličio na filmove kakve gleda moj tata kada ostane sam pored kompjutera i misli da svi spavamo, ili da liči na filmove kakve voli da gleda kada misli da ne spavamo. Moguće je da su u Srbiji u stvari snimaju i dobri filmovi ali njih gledaju samo tate kada mi spavamo, a deci, starima i nemoćnima se puštaju filmovi poput PROMENI ME. Ne znam zašto je to tako. Da li oni nešto kriju od nas? Da li u Srbiji kriju dobre filmove od nas, možete li da mi odgovorite na to pitanje Čike sa Doba Nevinosti?

Ja se plašim da će, ako ovaj film bude uspešan, biti otvoren još jedan tok ovakvih bezveze filmova. Jedan već postoji i to su oni filmovi u kojima ljudi govore nerazumljivim jezikom, i režira ih čika Zdravko Šotra. Ako se otvori još jedan tok ovakvih filmova, koji kao i Šotrini proističu sa televizije, onda će biti još manje prilike za neke ambicioznije filmove, još će se sniziti kriterijumi i publike i producenata i onda uopšte više neće biti prilike da se snimaju filmovi kakve volimo moj najbolji drug Tvrdiša i ja. Međutim, za razliku od Tvrdiše i mene koji samo želimo da gledamo filmove, publika kojoj se ovi filmovi obraćaju je surova, ona je nekoga jako gladna i želi da ga žvaće ali kada joj dosadi ona ga ispljune. Tako će ispljunuti ove, ali je pitanje šta će tada ostati za Tvrdišu i mene.


Drago Čedomire i mi delimo tvoju zabrinutost. Puno pozdravi roditelje, tata deluje kao vrlo živopisan čovek.

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Bravo :)

5:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Koji ste vi manipulatori dečijom nevinom dušom, gori ste od Pahomija. : )

1:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

Chedomire,a kako nisi shvatio da si i "Doba nevinosti" vec gledao.Tata bi ti objasnio da nisi,jer su to filmovi "American pie" i "40 days & 40 night"

12:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

Eto sta se dogodi kada vam jedna od najboljih drugarica za deset dana ide u ameriku na dva meseca, pa morate da joj posvetite maksimalnu paznju jer se dugo necete videti - zavrsite u bioskopu gledajuci "promeni me".

Blago njoj sto ide tamo. Kada Ameri hoce da snime film o krizi srednjih godina dobijemo "american beauty", kada Srbi hoce da snime film o slicnoj temi dobijemo "promeni me".... E zato su SAD svetska super sila, a Srbija tu gde jeste....

Nemam sta da dodam, dete je sve reklo:)

5:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

homere, jel jos pises kritike? svojevremeno si bio talentovan kriticar...

6:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

lepo ste to rekli, dragi zli ljudi :)

2:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nazalost ne, nase streberske faks novine niko nije hteo da cita, logicno niko vise nije hteo ni da pise za njih, pa su propale... nekoliko kritika je zauvek ostalo u nekom folderu na nekom kompu na faksu i nikada nisu objavljene.... trenutno se bavim totalno drugim stvarima...

mada ovo filmsko nedelo bas budi nostalgiju na "stare dane"....

2:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

evo sad kad je drugarica otisla, taman imas vise vremena za pisanje kritika... ne budi lenj...

5:23 PM  
Blogger KIMI HIME said...

If you have a history of illness that is difficult to recover, maybe our next article will help you to recover

Obat Untuk sakit saat Kencing
Obat gatal akibat kutu air
Obat penghilang benjolan
Cara menyembuhkan batuk berdarah
Obat kebas & kesemutan

6:29 PM  

Post a Comment

<< Home